Subject: Ed: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee projekteerimistingimustest
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: "Kaie Kruusmaa" <[email-masked]>
Cc: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>, "Tanel Ots" <[email-masked]>, "Silver Riisalo" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Jun 2025 16:34:14 +0300

Tere

Ootame teilt endiselt alloleva kirja osas tagasisidet. Meie pöördumisest
on tänaseks möödas 39 päeva.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

Saatja: Kalev Eensaar
Saatmisaeg: teisipäev, 20. mai 2025 13:12
Adressaat: Kaie Kruusmaa <[email-masked]>
Koopia: Merike Joonsaar <[email-masked]>; Tanel Ots
<[email-masked]>; Silver Riisalo <[email-masked]>
Teema: Vs: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere

Suur tänu Transpordiametile järjekordsete seiskohtade esitamise eest.

Saku Vallavalitsus on samuti täiendavalt erinevaid võimalikke variante
kaalunud ja püüdnud leida kõikide erinevate lahendite seast parimat
kompromissi.

Saku Vallavalitsus on seisukohal, et kogu Saku valda läbiv riigitee nr 15
äärne jalgratta- ja jalgtee tuleb kindlasti projekteerida läbivalt ühele
poole riigiteed, et vähendada potentsiaalsete konfliktikohtade arvukust,
vältida riigitee korduvat ületamist ja et jalgratta- ja jalgtee oleks
mugavalt kasutatav kõikidel kergliiklejate gruppidel (alustades
jalakäijatest ja lõpetades rattasportlastega).

Saku Vallavalitsus näeb parima võimaliku variandina jalgratta- ja jalgtee
Saustinõmmest kuni Kohila valla piirini paigutada riigiteest lääne poole.
Jalgratta- ja jalgtee on riigiteest nr 15 lääne poole kavandatud Saku
vallal üldplaneeringuga ning riigil maantee nr 15 neljarealiseks
kavandamise eskiisprojekti järgi. Ühtlasi on Transpordiamet väljastanud
12.03.2024 kooskõlastuse nr 7.1-2/24/3509-2 ja seadnud punktis 9 nõude, et
jalgtee poolsuse valiku üheks tähtsaimaks kriteeriumiks on põhimõte, et
JJT ei vahetaks korduvalt tee poolt (vältida riigitee korduvat ületamist).

Nendest aspektidest lähtuvalt soovib Saku Vallavalitsus jätkata
Tõdva-Lokuti vahelise jalgratta- ja jalgtee projekteerimist selliselt,
nagu on kirjas Saku Vallavalitsuse 02.04.2024 väljastatud korralduses nr
256 „Projekteerimistingimuste andmine“ (lisatud manusesse) ning kuidas on
Transpordiamet andnud 12.03.2024 kirjaga nr 7.1-2/24/3509-2 kooskõlastuse
(leitav manuses oleva Korralduse dokumentide hulgast) jalgtee
projekteerimiseks ehk kogu riigitee nr 15 äärses lõigus riigiteest lääne
poole.

Täiendavalt võib Saku vallavalitsus võtta kavva ka Lokuti küla servas
olevate bussipeatuste ühendamise projekti koostamise. Selle
projekteerimiseks ootame Transpordiametilt koostöölepingu mustandit.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

Saatja: Kaie Kruusmaa <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 17. aprill 2025 08:08
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tanel Ots
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Silver Riisalo
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere

Tänan, et teeme selles olulises küsimuses tihedat koostööd.

Saadan kokkuvõtte meie arutelust. Vajadusel saame veel suuliselt juurde
arutada, kui tekib täiendavaid mõtteid.

Tunnistame, et teedevõrgu terviklikkust ja loogilisust arvestades, on
valla eelistatud lahendus (st kergliiklustee Saustinõmmest kuni Tagadini
riigiteest lääne pool) ka Transpordiameti hinnangul parim lahendus
(eeldusel, et Saustinõmmesse rajatakse kergliiklejate tunnel). Aga sellise
lahendusega saame nõustuda vaid juhul, kui Lokuti keskuse piirkonda
kavandatakse kergliiklejate tunnel – sellisesse asukohta, kust Lokuti
elanikel oleks sobiv liikuda nii lõuna kui põhja poole.

Oleme seda omavahel ka varem rääkinud, et Lokuti elanikel on 2
tõmbepunkti: 1) lapsed liiguvad Sakus asuvasse kooli, st suund põhja poole
ja 2) kauplus ja tankla, st suund lõuna poole.

Riigitee 15 liiklussagedust (2024. aastal 9560 a/ööp ning perspektiivselt
isegi 10-11 000 a/ööp) arvestades ei ole Transpordiametil lähtudes Tee
projekteerimise normidest võimalik kaaluda samatasandilist kergliiklustee
ristumist riigiteega, kuid hindasime ka seda lahendust. Kokkuvõtlikult ei
näe me ohutuse kaalutlustel võimalust kaaluda Lokuti piirkonda
samatasandilise teeületuse kavandamist, kuna:

*	Valdavalt liiguvad lapsed kooli hommikuse tipptunni ajal ja
tulevad koolist õhtuse tipptunni ajal – ehk siis riigitee ületus on vaja
sooritada kõige suurema liiklussageduse juures.
*	Lähtudes vahemaadest tõmbepunktideni, on suur tõenäosus, et
liigeldakse palju ka jalgratastega. Rattaga liikumisel on kiirused
suuremad, kui jalgsi ning suurem tõenäosus ohtu ekslikult hinnata.
*	Näeme juba täna (lähtudes sarnastest olukordadest muudel
riigiteedel) suurt tõenäosust, et samatasandiline teeületuskoht muutub
kiiresti liiklusohtlikuks kohaks. Kuna õige planeerimise kaudu on sellist
olukorda võimalik vältida, siis me seda lahendust lubada ei saa.

Usun, et valla elanike (ja eelkõige laste) ohutus on oluline ka teile ning
nõustute eeltooduga.

Transpordiameti poolt näeme võimaliku realiseeritava lahendusena järgneval
skeemil sinise joonega märgitud lahendust. Mõistame, et see, et
kergliiklustee vahetab mitu korda riigitee poolsust, ei ole näiteks
ratturite jaoks sõbralik lahendus, kuid see pakub tänases olukorras
kergliiklejatele võimaluse ohutult riigiteed ületada – ilma, et oleks vaja
kavandada täiendavat kergliiklejate tunnelit/viadukti.

Samuti on sellise lahenduse korral võimalik rajada Hao teest kuni Tõdvani
kergliiklustee mõlemale riigitee poolele, kuid see eeldab muidugi
suuremaid väljaminekuid ning sellest saadava kasu hindamist.

Sinise joonega märgitud lahenduse juures näeme mõistagi ohtu, et mõned
kergliiklejad võivad siiski hakata riigiteed ületama Hao tee ristmiku
piirkonnas. Aga samas oleme silla alla rajatava läbipääsu kaudu loonud
ohutud tingimused ning loodame siiralt, et ohutus kaalub üles veidi lühema
teekonna.

Teeme ettepaneku kaaluda silla alt Hao teele liikumiseks otsem teekond, et
suurendada tõenäosust ohutu teeületuse valimiseks.

Järgneval skeemil toodud joon on muidugi indikatiivne ning täpne kulgemine
tuleks paika panna maaomanikega suheldes. Mõistame, et see eeldab
maaomanike nõusolekuid, kuid soovitame seda võimalust vähemalt uurida.

Rõhutan, et mõlema lahenduse korral on tingimuseks, et Saustinõmmesse
rajatakse kergliiklejate tunnel. Tallinnast kuni Saustinõmmeni on
kergliiklustee riigiteest ida pool, mistõttu tuleb kergliiklustee viimisel
riigiteest lääne poole, kavandada igal juhul eritasandiline ületus.

Nagu juba varem olen rääkinud, siis oleme valmis sõlmima
koostöökokkuleppe, millega saaksime osaliselt rahastada Lokuti
bussipeatuste ühenduse ja ristmiku ning bussipeatuste valgustuse
projekteerimist. Kuna teil on projekteerija olemas, siis ei ole
otstarbekas meil eraldiseisvat projekteerimist tellida. Kohe, kui
kergliiklustee kulgemise osas on lõplik otsus tehtud, saame alustada
koostöökokkuleppe mustandi kokku panemisega.

Lugupidamisega

Kaie Kruusmaa

Juhataja

Projekteerimise üksus

58 805 076

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Transpordiamet

From: Kalev Eensaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 9, 2025 1:19 PM
To: Kaie Kruusmaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tanel Ots <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Silver Riisalo <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vs: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere

Pidasime täna Kaiega telefoni teel antud teema osas arutelu. Kaie lubas
järgmisel teisipäeval (15.04) veel Transpordiametis seda teemat arutada,
et saaksime kava paika, kuidas meie jalgtee projekteerimisega ja teie
Vääna jõe silla projekteerimisega edasi lähme.

Kui telefoni kõne põhjal õigesti aru saan siis Transpordiameti seisukohad
oleks:

1.	variant: Saustinõmmesse jalakäijatetunnel teha, sealt lõuna suunda
liikudes kuni sillani (sh silla ületus) planeerida jalgtee sõiduteest
lääne poole, sealt edasi jalgtee rajada Vääna jõe silla alt lõunapoolt
ning jätkata jalgteega Lokuti ja Tõdvani sõidutee suhtes ida pool ja
Tõdvas teha läbivale jalgteele teeületus erandliku lahendusega
foorristmik, mis nõuab sõiduteel piirkiiruse alandamist. Sh Hao teega
ühenduse teeks sillast alates lääne poole ja Lokutile ikkagi ka
bussipeatusesse pääsemiseks samatasandilise ülekäigu (joonisel sinisega
märgitud jooned).
2.	variant oleks jalgtee läbivalt ida poole paigutamiseks rajada
sillast kuni Tõdvani jalgtee mõlemale poole sõidutee. Aga sel juhul on
Lokutile ikkagi ka bussipeatusesse pääsemiseks samatasandilist ülekäiku
tarvis ning Tõdval foorristmikku, et Lokuti inimene saaks Tõdvale
(joonisel punasega märgitud jooned).

Saku Vallavalitsuse seisukoht ühtib Transpordiametiga Saustinõmmest kuni
Vääna jõeni, planeerimaks Saustinõmmele jalakäijatele tunneli ning
jalgratta- jalgtee paigutada sõidutee suhtes lääne pole. Vääna jõe sillast
alates aga oleks Saku Vallavalitsuse seisukoht minna läbiva jalgteega
Tõdvani ja sealt edasi Tagadini sõiduteest lääne pool. See lahendus nõuaks
vaid Lokuti elanikele sõidutee ületuseks kas tunneli või samatasandilist
bussipeatuse ülekäigu rajamist (joonisel märgitud sinisega).

Antud lahend jätaks ära vajaduse Tõdvas piirkiirust alandada, sinna
foorristmiku rajada ja ka topelt jalgteede rajamist sillast kuni Tõdvani,
et Lokuti elanikkond saaks Tõdva kaupluseni või Hao teele.

Antud lahendus soosib jalgrattureid kasutama ka seda „läbivalt ühel pool
sõiduteed paiknevat jalgratta- ja jalgteed“, kes ei pea Vääna silla alt
sõitma ja Tõdvas jällegi üle foorristmiku teed ületama.

Samuti oleks sellise lahendusega võimalik jalgtee siduda paremini
olemasoleva jalgteede võrgustikuga, andes seejuures panuse terviklikuma
Sakut läbiva ida-lääne suunalise jalgtee tekitamisele. Sauelt,
Tänassilmast ja Kiisalt Sakuni on jalgteed juba loodud, kuid Sakust
Viljandi maanteeni pole (et sealt edasi saaks kergliikleja liikuda juba
paralleelselt Tallinna ringteega Kiili ja Jürri või mööda Viljandi maantee
äärset jalgteed Luigele, Kangrusse või Tallinna.

Praegu on Sakust Saustinõmmeni võimalik kergliiklejatel pääseda
terviseradade kaudu (mis on talvel suusarajad) või Sootee-Hao tee kaudu,
aga kuna „Saku“ kohalik peatus tuleb Sootee äärde, milleni rajatakse
RailBaltica ehitusega koos ka Sakust 1,7km pikkune kergliiklustee, siis on
loogiline tekitada RailBaltica „Saku“ peatusest kuni Viljandi maanteeni
jalgtee mööda Sooteed ja Hao teed kergliiklejatele sobilik keskkond
pääsemaks sealt kaudu aastaringselt Viljandi maantee äärde
projekteeritavale jalgteele.

Jääme ootama Transpordiameti seisukohta, kuidas antud teemadega edasi
lähme ja millised koostöökokkulepped tuleb sõlmida.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

Saatja: Kalev Eensaar
Saatmisaeg: kolmapäev, 26. märts 2025 13:59
Adressaat: Kaie Kruusmaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: Vs: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere Kaie ja Merike

Anname teile teada Lokuti-Tõdva vahelise jalgtee- ja jalgtee
projekteerimine on jäänud paariks kuuks pausile, kuid sooviksime sellega
edasi minna ja projekteerimisega nüüd jätkata, et projekt jõuaks
lähikuudel põhiprojekti faasi.

Novembrikuus kohtusime Teamsis teiega. Meie poolt oli kohumisel
abivallavanem Tanel Ots ja ehitus- ja planeerimisteenistuse juhataja
Silver Riisalo. Kohtumisel arutlesime teiega ja kaalusime, kummale poole
riigi teed nr 15 tuleb meil kergliiklustee teha. Käisime omaltpoolt välja
soovi paigutada kergliiklustee Tõdvast kuni Lokutini riigiteest lääne
poole, et selle kergliiklustee saaksime pikendada lõpuks ka Hao teeni ja
Saustinõmme olemasoleva kergliiklusteeni. Teie käisite aga välja mõtte, et
kergliiklustee peaks paiknema riigiteest alates Tõdvast ida pool
(ülekäigukoht projekteerida sh Tõdva kaupluse lähistele) ning
kergliiklustee peaks paiknema riigiteest ida pool nii Lokutini kui ka
tulevikus Saustinõmmeni.

Siinkohal küsingi:

1.	kummale poole olete lasknud projekteerida Vääna jõe silla
projektis jalakäijate osa?
2.	kas silla alla (Vääna jõe suhtes lõuna poole) olete laskunud ka
projekteerida piisava ruumi, et juhul kui me projekteerimegi
Tõdva-Saustinõmme kergliiklustee riigiteest ida poole, siis saaksime Hao
teelt tuleva kergliiklustee ühendada 15 ääres kulgeva kergliiklusteega
silla alt?
3.	Kas oleks variant kui Tõdvast kuni sillani projekteerime
kergiiklustee riigiteest lääne poole ja silla alt (risti riigiteega)
läbiva kergliiklustee ning sillast Saustinõmmeni paigutada kergliiklustee
riigiteest ida poole?

Teie vastuseid ootama jäädes

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

Saatja: Kaie Kruusmaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 13. november 2024 17:19
Adressaat: Kalev Eensaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tanel Ots < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Merike Joonsaar <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere

Kuna Saku Vallavalitsuses 08.11 toimunud kohtumisel selgusid uued mõtted
kergliiklusteede võrgustiku kavandamise osas Saku valla territooriumil
laiemalt ja sellega seoses sattus küsimuse alla Lokuti-Tõdva
kergliiklustee paiknemine riigiteest 15 ida pool, siis palun
vallavalitsusel täpsustada, kas ootate endiselt Transpordiameti ametlikku
vastust teie 02.10 kirjas toodud küsimustele.

Lugupidamisega

Kaie Kruusmaa

Juhataja

Projekteerimise üksus

58 805 076

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Transpordiamet

From: Kaie Kruusmaa
Sent: Monday, October 28, 2024 2:37 PM
To: 'Kalev Eensaar' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Merike Joonsaar <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Saku VV kantselei < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Roland Mäe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tanel Ots < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere

Seoses vajadusega analüüsida Transpordiameti siseselt täiendavalt Tõdva
teeületuskoha lahendust, palume pikendada kirjale vastamise tähtaega 12.
novembrini.

Lisaks on 8. novembriks kavandatud kohtumine Transpordiameti ja Saku
Vallavalitsuse esindajate vahel, kus võib selguda täiendavat infot
seisukoha kujundamiseks.

Lugupidamisega

Kaie Kruusmaa

Juhataja

Projekteerimise üksus

58 805 076

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Transpordiamet

From: Kalev Eensaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, October 24, 2024 3:41 PM
To: Kaie Kruusmaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Merike Joonsaar <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Saku VV kantselei < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; MNT Teed < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Roland Mäe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tanel Ots < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Ed: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere

Ootame Transpordiametilt siiani ametlikku kinnistust, et võime
Transpordiameti 12.03.2024 nr 7.1-2/24/3509-2 „Riigitee 15
Tallinn-Rapla-Türi tee kaitsevööndis jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimuste eelnõu kooskõlastamine märkustega“ tingimusi
osaliselt mitte arvestada.

Seejuures oleks meil ka veel soov teha üks täiendav Teams’i/kohapealne
kohtumine, kuhu kaasaksin ka Saku abivallavanema Tanel Ots’a, et arutada
veel läbi Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee projekteerimise
lahendused. Sealhulgas saame ka arutada ja kokku leppida Lokuti
bussipeatuste ümber projekteerimise tööjaotuse.

Palun teil pakkuda tunniajaseks koosolekuks meile mõni aeg ajavahemikul 4.
- 8. novembril.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saku Vallavalitsus

 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

 <http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

Saatja: Kalev Eensaar
Saatmisaeg: kolmapäev, 2. oktoober 2024 18:35
Adressaat: Kaie Kruusmaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Merike Joonsaar <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Saku VV kantselei < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Teema: Lokuti-Tõdva vahelise jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimustest

Tere

Teavitame teid asjaolust, et Saku Vallavalitsus on leidnud läbi riigihanke
276800 endale ViaVelo Inseneribüroo OÜ näol partneri, kes hakkab
projekteerima Lokuti-Tõdva vahelist jalgratta- ja jalgteed.

2024. aasta 2. aprillil on Lokuti-Tõdva jalgratta- ja  jalgtee projekti
koostamiseks välja antud ka projekteerimistingimused, mille koostamisel on
arvestatud Transpordiameti 12.03.2024 nr 7.1-2/24/3509-2 poolseid nõudeid
„Riigitee nr 15 Tallinn-Rapla-Türi tee kaitsevööndis jalgratta- ja jalgtee
projekteerimistingimuste eelnõu kooskõlastamine märkustega“. Lisan
eelnimetatud projekteerimistingimused koos Transpordiameti poolsete
märkustega käesoleva kirja manusesse.

Selleks, et Saku Vallavalitsus saaks nüüd paika Lokuti-Tõdva vahelise
jalgratta- ja jalgtee trassikoridori asukoha, palume teil täpsustada enda
12.03.2024 nr 7.1-2/24/3509-2 kooskõlastuse märkusi.

Täpsemalt, ootame teilt ametlikku vastust, mille järgi saame vajaliku
kinnituse, kas peame järgima jalgtee projekteerimisel teie märkuste
punktis 12 väljatoodut „arvestada tuleb eskiisprojekti järgse riigitee
perspektiivse laiusega/sõidutee serva perspektiivse asukohaga (2+2
ristlõike kogulaius 22,6m) ning kiiruspiiranguga 110 km/h. Eesmärk on
tulevikus riigitee (eskiis)lahenduse elluviimisel JJT-d mitte ümber
ehitada“ või mitte.

Selle märkuse järgi peaks Lokuti-Tõdva vaheline jalgratta- ja jalgtee
olema projekteeritud olemasolevast riigiteest lääne poole ja riigitee
servast vähemalt 12,0 m kaugusele. Palume teil täpsustada lahendust, et
kas peame arvestama eskiisprojekti järgse perspektiivse laiusega/sõidutee
serva perspektiivse asukohaga või on kaalutulusotsusel võimalik jalgratta-
ja jalgtee projekteerida Lokuti-Tõdva vahelisel lõigul riigiteele lähemale
või paigutada trassi ringi? Hetkel läheksid kavandatavad muudatused teie
poolt varasemalt kehtestatud nõudega vastuollu.

Sealhulgas palume täpsustada, et kui võime peaksime jalgratta- ja jalgtee
projekteerida olemasolevast riigiteest ida poole, siis millisele kaugusele
on lubatud jalgratta- ja jalgtee riigitee sõidutee servast projekteerida
ning mis on selle tee saatus, kui realiseerub perspektiivne 2+2
ristlõikega sõidutee? Kellele langeb sellisel juhul rahaline kohustus
antud jalgtee ümber ehitada?

Ootame teilt ametlikku vastust võimalusel hiljemalt 11.10.2024, et
saaksime jalgratta- ja jalgtee projekteerimisega operatiivselt edasi
minna.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saku Vallavalitsus

 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

 <http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.